naturens gång

2009-03-11

ännu en märklig dröm att skriva ner och lägga till samlingen. av någon anledning var jag fotbollstränare till något utav knattelagen i vellinge if. kul ! jag hade sällskap av en mycket kär och saknad gammal klasskamrat - ingen mindre än joachim forsberg - grundskolans hunk. men så mitt under en bollövning i en mycket märklig gympasal fickjag för mig att jag hade en tid att passa. så jag joggade ut från hallen och möttes av en ytterst konstig scen. på staketet ute vid den östra gräsplanen klättrade färgglada kamelionter. jag tänkte inte så mycket på det - eftersom att jag hade bråttom iväg dit jag skulle. men efter att ha joggat en bit hör jag någon kalla på mig och då är det en gammal tränare, helge himself - skäggig och dann som kommer cyklande på en skev gammal cykel i modellen rostig. då slår det mig plötsligt att jag springer på fel håll, och får därför vända. helge håller mig sällskap och peppar mig till att orka den sista biten också för att det är bra för konditionen. när vi kommer förbi busshållplatsen uppe vid fotbollsplanen som jag nämde tidigare förklarar sig kamelionterna plötsligt. hela planen och trottoaren väller av grodor i alla storlekar. kamelionterna finns väl där för att äta upp grodorna. i alla fall fick jag springa slalom mellan äckliga grodor för att inte halka på en och riskera att bryta lårbenshalsen. den sjukaste grodan var stor som en fotboll och satt på en cykel - och jaa, den cyklade. jag hoppas verkligen att naturen har sin gång - och att kameliontera klarar att äta upp grodorna, för den mängden grodor vart bara nasty.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0