mariaohlin, manusförfattare med sömnproblem ?

2009-03-13

uppe med tuppen - jo det får jag nog säg. har vaknat i omgångar och varit vaken lite sådär till och från sedan klockan tre. konstigt nog känner jag mig ändå utvilad och trots mina tidigare erfarenheter av frukostmys vid datorn så sitter jag här med ett glas mangote, och en avokado/keso- macka.

natten har varit ovanligt aktiv och hjärnkontoret har varit ovanligt skärpt, jag antar att jag sovit oroligare än vanligt. men samtidigt som det smsades med rasmus så kom jag på att jag ska nog bannemej ta och utnyttja min livliga fantasi nattetid - jag ska ta mig tusan skriva ner det jag drömmer, mer i detalj än vad jag gjort på bloggen och jag ska nog till och med försöka skriva ett manus. ni som känner mig ni vet hur flippad jag är och ni som inte känner mig, ja - jag är flippad.

nattens dröm är en av de mest detaljrika och mest spännande av drömmar som jag drömt och det var som om man var inne i en actionfilm. jag är kräsen när jag kollar på film, om jag kollar på film - och action är inte sånt som brukar falla mig i smaken men den här historien som pågick i mitt undermedvetna var faktiskt riktigt bra. så jaa, möt kevin - till hälften mutant, till hälften människa som kämpar på de godas sida för att rädda världen. klyschigt ? well, screw you - om nu en god natts sömn ska ödslas tänker jag ta tillvara på min vilda fantasi.

om gaspannan vill - så har jag varmvatten nu när det är dags för en dusch, om inte så kan min morgontvätt bli ett äventyr. ha det så bra idag - sucks to be you, för idag är det styrgruppsmöte & sen filosofi och sen slutar jag. det firas med jacuzzi & bärs hos teddan ikväll - again sucks to be you.

m.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0