"go for it"

2009-03-05

brevlådan var proppad med brev och paket till lilla mig idag - jag som vanligtvis inte brukar få annat än namnsdagskort, eller kallelser till tandläkaren. i alla fall så var det ett stort kuvert som gjorde mig särskilt intresserad och i detta låg inget annat än utbildningskatalogen till stockholms universitet för ht 09 och vt 10. kvällen kommer därför att innebära fantasier om min framtid, eventuella utbildningar och mer påläsning om sådant som jag så här långt kan tänka mig.

igår när jag hade ställt mig i köer till boende fick jag en lång kram av mamma. på något sätt tror jag att det är hon som kommer ha svårast att släppa taget. det var med uppgiven ton i rösten som hon börjat inse att jag kanske inte bor hemma till hösten. tanken är lika skrämmande som den är lockande. jag kommer att vara på egen hand, förhoppningsvis i sällskap av rasmus - men ändå på egen hand. mitt stoppa-huvudet-i-sanden-och-vägra-inse-att-jag-måste-bestämma-mig-om-framtiden-beteende har liksom byts ut till att bli ett enda go-for-it istället och även om allt detta är en chansning så är jag jätteglad att jag ändå börjat att bena ut mina möjligheter, det behövs. jag vill inte vara fast i vellinge, och skåne resten av mitt liv. några terminer på universitetet i stockholm med människan jag älskar alltså det kan ju inte vara annat än den bästa starten på mitt vuxna liv ?!

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0