exotisk kyckling med uppiffad bulgur..mmmm!

2009-03-18

jag hintade ju tidigare om vad som lagades till lunch, och jaa - det blev kycklingfile i ugnen, men dock med en annorlunda touch. det blev kycklingfilé med ananas och bulgur med rostade frön/nötter. helt okej faktiskt för att vara eget hittepå.

bulgur är verkligen en favorit för man kan blanda ner whatever - och bulgurn tar liksom inte stryk - den är bara sådär himla tacksam över att bli uppiffad. det där med att rosta typ valnötter, pumpafrön och pinjenötter är en höjdare - bulgurn blir verkligen roligare. ananasen och kycklingen kunde inte bara misslyckas. jag är en av de få som verkligen gillar varm frukt förutom typ varm banan (om den inte är grillad - med choklad) så att hacka lite ananas och ösa över kycklingen vart bara en succé. kryddade gjorde jag med chilipulver, och soja. det hela gick mycket smidigt till och när man lyckas med sin enportionare då är det inte riktigt lika tråkigt att äta själv. tjejer - inser ni nu att våra luncher i skolan betyder massor ? ni får inte utsätta mig för det här fler gånger ? jag blir deprimerad av att vara ensam !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0