jag kommer fortsätta sjunga om studentens lyckliga dar´

2009-06-13

som vanligt undrar jag var jag gjort av min hjärna när jag ska betala taxin och inser att inte plånboken finns med i väskan - inte heller legget och vi ska ju ut senare. jag suckar djupt och ser upp mot himlen som liksom en jättelik högtryckstvätt spolar gatorna rena.

kvällen hade börjat så bra; jag var glad och lagom nykter. bror var firad och jag hade sett till att gästerna på kastanjegatan hade både fulla tallrikar och glas. utan att känna dåligt samvete lämnade jag hemmet för att fortsätta studentfirandet i höllviken x 2.

men så för att rädda kvällen fanns det bara en utväg - upp på cykeln och åter hem till solviksvägen för att hämta pengar & pass. jag lyckades för en gångs skull att låsa dörren ordentligt. hur det än kan komma sig har jag en tendens att alltid överskatta min förmåga att hitta saker och ting. jag tror att jag besitter ett höjdar- lokalsinne - men det gör jag inte. trots att jag är bekant med höllviken så lyckas jag ofta villa bort mig bland de labyrintliknande gatorna. men med älskling i telefonen lyckades jag i alla fall att ta mig tillbaka till ted, vilket var ganska skönt efter att ha mött en del skumma typer på vägen.

kvällen dansades bort i ett tält och därefter fortsatte natten på ett fullsmockat kristall nere bland sunkiga trelleborgare. som vanligt var det cypernanda då ted, victor och jag höjde oss över alla andra genom att shaka- loss på några högtalare. vi var ett stort gäng och kvällen kom att bli riktigt lyckad. dock fick victor offra huvudet när han plötsligt fick smaka på en grov armbåge i jakten på en försvunnen moi. i och med det blev det en taxi hem och vi somnade tryggt åter på solviksvägen.

studenterna är nu förbi. det känns aningen tråkigt när det var fullfart i en dryg veckas tid. men samtidigt som jag kommer sakna tält, buffémat och sstudentsången är det ganska skönt att det är över. sena nätter, stora mängder alkohol och obekväma skor kan få vem som att bli sliten. jag ser fram emot jobbet på måndag - då lär det bli lite mer normala rutiner och inte bara fest fest, fastän jag gillar att vara i vimmlet av människor och svänga kroppen till någon skön dj remix.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0