studentfirandet fortsätter

2009-06-12

hela veckan har det utlovats stora mängder nederbörd och hårda vindar. likförbannat envisades fasan om att tältet skulle resas redan som igår. i och för sig förstod jag hans tanke då alla andra förberedelser inför studentfirandet har en tendens att bli ganska så förskjutna och stressiga tackvare oanade händelser. i alla fall så restes tältet under många om och men.

klockan 4, natten till idag, bankar en stressad och förskräckt pappa på sovrumsdörren till rummet där jag o rasmus sött sussar. vi ombedes att snabbt klä på oss & komma ut, tältet håller på att blåsa sönder. vad som dock kan vara ganska bra att veta är att det till 2 studentfester inom loppet av en vecka köpts tält för nästan 6 000 risksdaler - därför var pappsen hettsig med att vi skulle komma ut så fort som möjligt för att försöka rädda det nya tältet. trots gummistövlar, lager på lager och regnkappor kunde tältet inte räddas...

...nu sitter jag här. magen krampar av stress och i vart enda hörn av vår boning står stolar och bord. hela dagen har gått åt till att planera om för en studentfest inomhus - något som inte är jätteenkelt i dryga 145 kvm. maten är i alla fall i skålar och på uppläggningsfat. drickan står på kylning i kylen, och både uppe och nere har lampor och liknande smyckats med gul/blåa ballonger och serpentiner. trots oväder med stormstyrka är jag bergis på att kvällen kommer innebära en jävlar-i-det brakfest. min bror, och inte bara bror, utan tvilling & lillebror tar äntligen studenten. jag kommer gråta som ett barn på utsläppet, jag älskar honom så. regnet kan kanske sudda mina tårar från kinderna - men alla som känner johan ohlin vet att detta ögonblick kommer vara en otrolig lycka.

nu kallas det - im' off !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0