nyvuxen & redo för att brottas med småungar på sommarjobbet

2009-06-15

idag börjar mitt sommarjobb. jag sitter just nu med turban på huvudet och tycker att jag har hur gott om tid som helst. om 5 minuter kommer jag inse att jag inte alls har det - och då kommer jag ränna i villan som en skållad råtta. i fyra veckor ska jag brottas med småungar under konfirmandundervisning. egentligen så är min uppgift bara att agera förebild och springa lite rundor åt de andra ledarna. jobbet brukar löna sig och jag gillar att vara omgiven av folk som ser upp till mig - för i slutändan brukar det bli så. mohahah ! nu ska jag "get-my-fat-ass" ner för trappan och pilla i mig lite frulle.

min nya obsession förutom rasmus lundborg har konstigt nog blivit flingsalt. jag har det på allt. men kombinationen salt& tomat, eller salt& kall nypotatis är mumsigast. dock resulterar mitt jättelika saltintag i att jag ilar på toa var 5e sekund. jag måste nog sluta - för det är inte så jäkla bra för mig. jaja, det ska vara gott och leva - annars kan det kvitta !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0