marley & me

2009-07-21


min vardag består just nu av hyrfilm & lösgodis - men jag gillar det. rasmus har haft koll på release- datumet för mysfilmen marley & me. idag, äntligen kunde vi hyra den i höllviken. jag satt på helspänn större delen av filmen då rasmus sagt att jag förmodligen skulle börja gråta för att det är en riktig snyftarrulle. och vem känner mig bätter än människan som jag lever dygnet runt med förtillfället ? som väntat föll tårana för kinden på mig när filmen började lida mot sitt slut. som djurvän/ husdjursägare kan man inget annat än känna igen sig i den här filmen. trots att den stundtals är lite B, då den verkligen innehåller ALLT på det där perfekta american dream- sättet skildrar den ändå kärleken och vänskapen till ett djur på ett så otroligt bra sätt att jag får rysningar bara av att tänka på det. så till alla familjer där ute med en fyrbent kamrat - mys ihop er hela gänget i soffan och njut av denna supergulliga film. efteråt kommer ni inte ta vänskapen förgivet - ingenting varar förevigt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0