Wasa- kanel

2009-01-29

ibland har jag perioder, enstaka kvällar några få gånger om året när det inte finns någon botten i mig. då jag kan stoppa i mig mängder med lösgodis utan att skämmas. en härlig rulle, men någon härlig hollywood hunk - och sen en rejäl påse smågodis. men annars är jag ingen godismänniska, inte längre. på senare dar är det frukt som gäller, (något som jag är väldigt glad över) jag försöker alltid att hitta alternativ för att dämpa sötsuget, för hur man än gör så finns det där. jag avgudar mackor; frukostmackor, mellismackor, kvällsmackor och nattmackor - i know them all.. pålägg och bröd varierar - men mackor är verkligen den bästa lösningen. men som med allting annat, består mitt liv utav perioder verkar det som, och allt hejdlöst mackätande verkar så smått tona ner sig och just nu är jag stört förtjust i wasa- kanel. knäckebröd med kanel. knäckebröd som smakar kanelbullar men som känns nyttigare. jag vågar inte läsa innehållsförteckningen, där står alltid sanningen. men jag resonerar följande: om jag avstår från annat sött, och kompenserar detta sockerintag genom att äta mindre av andra sötsaker - så kan det inte märkas jättemycket, eller ?

i alla fall så är dessa runda knäckebröd underbara - en kopp te och, några knäckebröd - kvällen är räddad !

m.

Kommentarer
Postat av: S a n n a

svar: ja självklart är det okej, bara roligt! (^^,) verkligen trevligt att så många uppskattar den, hihi.



p.s -lägg gärna till mig på bloglovin om du känner för det, de kommer fler söta prylar!

2009-01-29 @ 21:22:10
URL: http://saos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0