vi vågade oss till lödde

2009-01-14

gårdagen tog ut sin rätt verkade det som, de flesta verkade att må som de förtjäna och det var minst sagt svaga styrkor som pallrat sig till skolan idag. trots noll alkoholintag igår, och all tid imorse så lyckades jag ändå ställa till det för mig, o missa veckans projektmöte. det var svårt att gömma sig för vår handledare, men jag gjorde så gott jag kunde. datakunskapen "ställdes in" eller blev frivillig efter att prins påbörjat sin londonresa - detta resulterade i att jag tog en tidig buss ner till höllviken för att träffa rasmus. i väntan på victor blev det mys och deeptalk - vilket innbär att maria i evigheter pladdrar på om vad som sista tiden gjort livet allmänt betungande och rasmus nickar instämmande och ger lite smickrande reflexioner då & då. när så småning om victor kommit hem, samlade vi ihop oss för att åka till anna i lödde. där gästa vi henne på jobbet och jag provade jeans. jag hatar att prova jeans. det finns tusen modeller, en djungel av storlekar och jag mår dåligt av att ens försöka avgöra vilken storlek jag är. men när man har med proffs att göra är en snurr allt som krävs och sen förgyller de ens tillvaro med att berätta att man är en 26:a ! jag är överlycklig - nu ska jag hålla detta - inte bli större om varken lår eller rumpa !  för sanningen är ju den att jeansstorlekar kan i högsta grad få ens värld att rasa samman.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0