sodastream, i'm in love

2009-01-29

är du också en sån människa som blint går på allt som sägs på tv - som tror på alla mirakelprodukter, och som nästan gör allt för att komma över de där lyxiga nya prylarna som ska göra din vardag så mycket lättare ? i alla fall har jag flera gånger fallit i fällan. ibland är det inte möjligt att komma över de där prylarna - att leva på studiebidrag och almosor från mamma och pappa är inte enough om man vill hålla sig uppdaterad med det senaste. så ibland får man helt enkelt försöka klara sig utan ångmaskiner som ska vara bättre än strykning, spa-grejer, mirakelkrämer osv. men en sak - som var för dyr för min egen ekonomi men som jag fick mamma o pappa att köpa strax innan jul det var en sodastream. reklamen när den gick runt jul var verkligen övertygande - o jaa, tänk ändå hur mycket vatten man släpar hem varje år för att kranvattnet inte duger av en eller annan anledning, när det egentligen är bland det bästa i världen. så varje gång jag blåser kolsyra i våra flaskor njuter jag - för jag vet att jag gör en miljövänligare sak. dessutom smakar kranvatten så mycket bättre än flaskvatten hämtat från exotiska källor, som nog inte är jätteexotiska ändå. så om du vill vara ekonomisk, men fortsätta dricka bubbelvatten - men göra det på ett mer miljövänligt sätt köp då en sodastream, framtidens bubbelvatten - jag är övertygad !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0