- ' det var en fin arena i alla fall '

2009-01-10

en sportanläggning i världsklass - det är så man pratar om malmö arena. senast jag var där vart det nedsläckt och svårt att lägga märke till detaljer, dessutom befann vi oss endast i en tredjedel av arenan om ens det. igår däremot fick jag sett hela arenan och den första tanken som ploppade upp i huvudet var: wow - påkostat, men stackars percy. det är egentligen otroligt att ett lag som malmö får lov att spela i en sådan anläggning när de spelar så jäkla uselt. de öppnade första perioden med att spela förvånansvärt bra, och jag o rasmus tittade på varann och i oss fanns en gnutta hopp om att detta kanske trots allt kunde bli en kul match att titta på. 1.28 in i första perioden får västerås en utvisning och strax därefter petar de in första målet. otursamt- slarvigt, kan man säga så ? pucken stutsar och liksom glider förbi målvakten som totalmissar och det står 0-1 till västerås. irriterade fans på läktarn skriker och hetsigt hejar de på hemmalaget, kvitteringen kommer tillslut - en snabb vändning och söderberg petar in 1-1. back on track, sista minuterna i andra perioden spelar malmö riktigt bra - för bra för att vara sant, såklart ! tredje perioden rullar igång. med mindre än fem minuter kvar får västerås en ny chans och denna sitter. malmös tränare plockar i slutminutrarna ut sin målvakt - i helt fel situation och västerås kan iskallt lägga in 1-3. jag säger som rasmus: det var en fin arena i alla fall.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0