to fill your podd with says sunds..

2009-01-09

på min skola är det ganska tydligt om vad som är inne, och definitivt inte inne. till och med vår rektor när han någon gång ibland visar sig påpekar vilka trender som han under året uppmärksammat. skolans elever är smakfulla och, verkligen många har schysst stil - sanningen är egentligen den att de flesta påminner om varandra eftersom att klädstilarna är lika oavsett om man rör sig från samhällarnas territorium eller om man kommer in på naturarnas mark och så vidare. en trend som hållit i sig länge är den med stövlar - inte gummistövlar eller så, utan då boots/ridstövel/klack eller inte klack modellen. alla tjejer på skolan mer eller mindre äger säkerligen ett par stövlar. nu har jag givetvis inte sett varje par på skolan - men alla tycks dessutom vara unika med sitt val av stövel - ändå härligt. sen är det, det där med musik. jag minns Billie The Vision-vågen - alla var på konserten, alla såg dem på malmöfestivalen och alla kunde historierna om pablo. den senaste vågen som slagit över sundsgymnasiet är nog när det börjades spela the Wombats. jag är aldrig oförsiktig när det gäller ny musik och mina öron njuter av det mesta - men alltså denna glada - hoppiga indierock är omöjlig att undvika och verkligen lätt att gunga med till - så bara för att jag känner för att förgylla din dag idag slänger jag ut lite schyssta klipp från youtube - så du kan lyssna !     enjoy !

m.







Kommentarer
Postat av: Gry

Haha härligt inlägg, och så sant! Dock måste jag vara ganska ute som inte hört dessa, ska lyssna nu! <3

2009-01-11 @ 14:42:07
URL: http://gryandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0