är det så ni vill ha det ?

2009-01-06

om jag lyckades hålla mig vaken till matchen ?  - erm, svar nej ! det gick ganska bra fram tills strax efter 12, sen slog tröttheten till kvickare än kvickt. rasmus däremot höll sig vid liv och kunde nu på morgonen berätta om skandalmatchen. tillförmån för alla trötta svenskar visade svt en repris av matchen nu på morgonen och jag kunde med egna ögon se hur finalen avgjordes. kanada gick även i år, segrande ur turneringen - men inte på rättvisa villkor. det är målen som räknas, men ibland önska man att det fanns en möjlighet att ge minuspoäng. intresset dog ganska snabbt ut, och jag såg nte hela matchen - långt ifrån, men de små blickar jag fick av matchen var att kanada spelade mer psykiskt än fysiskt. hela tiden uppenbarade sig fula knep för att få svenskarna irriterade. o alltså det vet ju alla att svenskar har kort stubin. resultatet för småkronorna blev i alla fall en andra placering, men i mina ögon kan vi räkna oss som vinnare - för när det gäller att spela hårt, men schysst så ligger vi steget före. att tillägga, kanadensare är enögda apor som tycks leva för en enda sak - ishockey, och det vore grymt att ta denna lycka ifrån dem. därför får vi ha överseende med deras beteende. nej, jag är inte en dålig förlorare - det är bara fakta, hela nationen verkar engagera sig i laget och det är ju minst sagt patetiskt att låta en sport ha så stort inflytande - vi svenskar har åtminstonde en massa annat utöver bra hockeylag som vi kan skryta med, så det så !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0