längtan efter våren

2009-01-24

längtan efter vår är befintlig och hoppet om att solens strålar snart ska leta sig igenom de tunga fuktiga molnen blir allt större. än är det lång tid kvar - januari månad har ännu inte passerat helt, och alla vet vi att vädretsmakter gillar att luras och ställa till med kaos när våren äntligen nalkas. en körldknäpp mitt i mars så att vårblommorna som så smått börjat ta sig upp ur jorden chockas och allt får börja om på nytt igen, isbana på cykelvägen för att det frusit under natten eller snöstorm med 1,5 meter höga drivor utanför köksingången. jag fryser av bara tanken - men blickar ändå framåt för längtan efter sol och vår finns där ändå, trots att det är en bit kvar. framtidsvisionen om att det snart går att plocka fram ballerionorna och solbrillorna från vinterförvaret gör att det ändå inte känns alldeles avlägset. det är tur att jag är omgiven av vänner så här i det bistra januarimörkret, utan dem skulle jag frysa ihjäl på studs !

m.

vår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0