Kenakort-T, ge mig !

2009-01-10

jag har haft turen att slippa herpes, och sår som sätter sig på läpparna - istället har jag straffats med att efter varje förkylning få blåsor i munnen. jag har aldrig förr tagit mig tiden att ta reda på vad dessa blåsor är, och vad de beror på - nu vet jag att de heter afte och att det inte finns någon kännedom om varför dessa "förkylningsblåsor" dyker upp - mer än att de har med virus att göra. jag är verkligen glad över att slippa herpes eftersom att detta är en sjukdom som smittar, och dessutom ser den inte jättetrevlig ut. men att ha blåsor i munnen är inte heller någon fröjd och för mig kan det innebära att jag ibland inte kan äta eftersom att allt är så ömt och irriterat. just nu har jag en som sitter på insidan av överläppen och ni ska veta att det gör sjukt ont att borsta tänderna, pussas och äta - det gör så ont att jag får tandvärk. imorgon skickar jag mamma till jourapoteket så får hon handla Kenakort-T, som tydligen ska lindra.   oo, enda anledningen till att jag skriver detta är för att jag just nu känner mig ynklig och hjälplös - så tyck lite synd om mig är ni snälla !

.m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0