JVM

2009-01-05

jag visste inte ens att det fanns ett jr lag i ishockey. visst kunde jag tänka mig att det nog skulle existera, i o med att det finns U21 lag i fotboll och så vidare. roligt är det ju i alla fall att vara unga hjältar i småkronorna tagit sig till final i junior-vm, precis som i fjol. inatt spelar de mot kanada borta på kanadensiskmark. jag har en vision att jag på ett eller annat sätt ska hålla mig vaken och se matchen, nu när det för en gångs skull är möjligt att titta på sport hemma i vellinge, eftersom att de visar matchen på en kanal som man faktiskt har. jag såg de sista 20 minutrarna ifrån semifinalen och facinerades över vilken hockey grabbarna lirade. dribblingar, dragningar och skott långt utifrån. jag är inget proffs på hockey och fattar egentligen inte ett skvatt när domaren dömer iceing osv. men så pass bra koll har jag att jag kan se när det som sker är vackert, välgjort och framför allt väl framfört. jag plockade fram mitt sportsliga sinne och drog en snabb parallell mellan tre kronors grabbar och småkronornas än unga småpojkar i jämförelse och alltså jrhockey är ju så mycket trevligare att titta på. inte för att juniorerna är i ålder med mig själv utan för att det inte är så himla mycket taktik bakom det som sker. det är på något sätt råare, hårdare, snabbare och mer känsla i det som händer mellan kalvarna - om man får säga så. vissa av dem är redan NHL spelare och det förvånar mig inte, men tillsammans spelar de den sjukaste hockeyn jag någonsin sett och för stunden vill jag bara se mer & mer.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0