jag smakar min egen medicin

2009-01-13

ibland tvivlar jag på medicinens under, inte för att mediciner inte fungerar utan för att jag är otroligt misstänksam och avskyr att stoppa i mig en massa piller i onödan. ibland är det oundvikligt, och då finns det ingen annan utväg - men egentligen anser jag att kroppen läker sig bäst själv istället för att man ska stoppa i sig en massa kemikalier. så för att bota den här huvudvärken tänkte jag att en uppfriskande, fräsch smoothie nog kunde göra susen - idag dricker jag en mango-rakt igenom !

du behöver:
frusen mango alternativt färsk mango
2 dl skånemejeriers vaniljyoghurt 0,5 %
1 dl proviva mango

mixa allt - och servera i ett högt glas.
den frusna mangon får konsistensen att likna sån där slush-ice, så först är den ganska tjock, sen blir den tunnare och tunnare - tina mangon innan ni mixar den om ni vill undvika detta. lycka till !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0