vinterdeppiga skit sverige

2009-02-01

det är deprimerande att bo i sverige, särskilt när man har en pojkvän i amerika som jämt o ständigt klagar över hur lökigt det börjar bli. själv har jag huvudvärk efter att ha gått från bussen, kylan är verkligen bitande. jag blir galen när jag tänker på det, det är den förste februari idag och egentligen så borde det spricka upp, lätta - bli varmare o grönare. men här i norden, i sverige kommer den riktigt vinterkylan inte förrän efter jul. det är aldrig snö till jul, utan den kommer nu istället - pretty much meningslöst ! så jaa, än går det inte att stoppa undan tjocka jackor och rejäla skor - de får vara framme ett tag till. jag hoppas i alla fall att den här våren knallar på rätt bra så att studenten kan komma så att man sen kan dra sig mot varmare breddgrader och stanna där.  

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0