tårtstöld, fel sjal och runda hälar

2009-02-01

det är alltid något speciellt när man träffar vicky. hennes effekt på mig - alltså jag älskar den. världen blir liksom problemfri och man bara njuter av att vara i hennes sällskap. kanske beror det på att vi nästan alltid är alkoholpåverkade när vi spenderar tid med varann, men i alla fall de roligaste festerna är dem där viktoria olsson finns på plats. igår firades tvillingarna och jag hade min lilla svarta, grabbarna var stiliga i kavajbyxor, västar och röda slipsar.
  förfest blev det hos svärmor med victor och ted, spelandes ölspel och dansandes runt i vardagsrummet. lagom runda om hälarna drog vi vidare och där blev det livat. stämningen är alltid på topp i viktorias gäng och det kändes som att komma hem när hennes tjejliga skrek och vrålade när jag visade mig i dörren. maria ohlin, madeline jönsson !  kvällen fortsatte och alla hade kul. jag passade på att ta ett besök till killarnas skönhetssalong och är fick jag en grön nagel- matchade ju mina röda fint, eller inte. så mitt i allt när det var som roligast - gick larmet, och teddan hade lagt en pizza på uppfarten. så ganska så med det samma samlade vi ihop oss för att kial hem och dejta våra kuddar. men ni som känner ted, ni vet ju att när det vaknas sötsaker, godis, kakor och tårtor då glömmer han allting annat. hur det än gick till så gapskrattandes rusa vi ur huset med en hel tårta i handen och tre skedar. ted kom på den genialiska idén att vi skulle gå in och försöka få med oss en till - och jag behövde gå tillbaka för att hämta en kvarglömd halsduk - så vi gick tillbaka, kom in i köket - sträckte oss efter en tårta med banan - och jag säger, jag ska bara låna den här. påväg ut sliter jag åt mig en sjal, som jag så här dagen efter inser inte är min - och nu måste jag försöka få tag på min bangladesh sjal på annat sätt. i alla fall traskade vi hemåt inatten gluffsandes på tårta, skrattandes och lyckliga för att vi är världens bästa gäng. lagom fnittriga deckade vi välbehållna hemma. för tillfället är jag en pedofil och victor har fått 25 hundvalpar - men det är sånt som jag inte orkar gå in på nu.     nu är det studier som gäller, (vi får väl se) och så ska jag fortsätta vara bakfull. hoppas er helg också varit angenäm vänner !

m.

cypern 08

finns det en bättre viktoria än den viktorian man kan se till höger här, jag har svårt att tro det !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0