tackvare en hårig polare

2009-02-11

jag vet en kille, han är hårig som fan, gillar bananer och hänger med en lång snubbe i gul kostym. när jag var lite var den här killen min favorit och nu drygt 15 år senare inbillar jag mig att det kanske är klassiskbetingning, i det här fallet att höra hans berättelse varje kväll innan läggdags som gjort att jag också är så stört nyfiken.

i alla fall så skulle jag komma till att min vän, lajnus - idag i skolan, konkade runt på vad som såg ut att vara en mycket antik gammal portfölj i modellen med lås. han vägrade att låsa upp den, och inte kunde han erkänna vad han hade i den. så jag och mitt nyfikna jag har enda sen lunch vritit på oss ihopp om att linus kanske kanske kunde berätta om innehållet. han är dock envis som en gammal get, så jag kommer nog aldrig få reda på hans hemlighet. vi lever i ett modernt samhälle, och jag vet inte vad jag skulle gjort utan möjligheten att kunna sms'a - så om linus är en man vid sina ord kommer det ett sms later on med en bekännelse över vad han idag gick runt och släpade på. hoppas hoppas!

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0