ser jag ut som en purjolök - eller är det bara som det känns ?

2009-02-26

studie- och yrkesvägledarna på skolan är ilskna klimakterie kor hela bunten, som verkar tro att deras tid är så mycket dyrbarare än alla andras - så därför drar man sig alltid lite för ett besök i deras reservat. idag hade dock en utav dem avsatt cirkus 30 minuter för allmän högskole/ universitets- info och till vår stora förvåning hade samtliga studieplaner tryckts ut för att kontrolleras och vi fick faktiskt en ganska så övergripande bild av datum, tips på hemsidor att lusläsa när det nu så småningom börjar bli dags att söka till hösten.

mentalt känner jag mig som en purjolök - allting tar väldigt lång tid för mig och jag har inte riktigt kontakt med mina yttersta funderingar. olika viljor och olika idéer skulle pedagogiskt kunna beskrivas som blasten på en purjolök. högskola till hösten, eller inte högskola till hösten ? det är sannerligen, frågan.

m.

Kommentarer
Postat av: johanna

Ett tips som jag önskar att jag hade följt:

Sök! Då kan du bestämma dig sen, du behöver ju inte börja bara öfr att du sökt men då ger du i alla fall dig själv chansen, plus att man i många fall kan tacka ja till platsen MEN skjuta upp den ett år om du känner för att leva loppan ett år ist.



lycka till! puss!

2009-02-27 @ 08:04:28
URL: http://westsideinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0