jultomten är nog hindu !

2009-02-12

vänner´, jag vill inte skrämma er - men något håller på att hända. jag drömmer så himla konstigt - kanske beror det på teet, kanske inte. i alla fall så vaknade jag skräckslagen. min dröm bestod utav att jag hade börjat läsa en ny kurs, en idrottskurs. jag var ensam - och alla verkade satsa på att mobba ut mig, så när jag och en brud stod och passade till varann över ett volleyboll- nät, passade hon över bollen så oschysst hon bara kunde. vad hon dock inte verkade ha räknat med är att min bollkänsla är rätt hyffsad och ganska snabbt började jag utmana henne, och sen var det hon som fick hoppa högt för att kunna plocka mina passningar. lektionen fortsatte och nu utmanade några killar mig på fotboll, de började dribbla och ganska så snabbt var jag avfintad från alla håll och kanter. läraren blåste av, och det var nu dags för samling. vi delade gympasalen med en klass småttingar och vi skulle nu byta aktivitet med dem. 

nu kommer vi till det sjukaste. jag har en tendens att bli röd i huvudet efter ytterst lite ansträngning, så killarna plockade fram sina kamror och började fota mitt röda ansikte, överjobbigt. efter en stund tröttnade dem och då var det dags att lyssna på vår lärare, som i allra högsta grad inte såg ut att vara någon vanlig lärare. han hade slitna jeans, ölmage och vitt långt skägg. han såg ut att vara någon blandning mellan en uteliggare och jultomten. i alla fall var han hindu, så resten av lektionen skulle innebära en genomgång, eller ceremoni för att hedra de hinduistiska gudarna. gympaläraren hade en fet katt som smög omkring bland eleverna och plötsligt dök han upp och ville in i sin bur, läraren fortsatte efter att ha låst in katten och då började han prata om Raa solguden. Plötsligt hivade han ner byxorna och tatuerat på det allra heligaste kunde samtliga skåda Raa - solguden. jag gick i taket, kunde inte acceptera att undervisningen skulle tillåta att han liksom blotta sig - så jag flyttade på mig och satte mig längst bak. plötsligt befann vi hos vid ett mycket högtildligt sammanhang och vi skulle strö blommor i vatten, teckna oss i ansiktet med konstiga geggor - och efter att jag i princip gjort fel på alla momenten vaknade jag helt förvirrad.

ibland önskar jag att jag kunde tyda mina egna drömmar - det är sjukt vad det undermedvetna kan koka ihop, verkligen !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0