ett wienerbröd each day - will keep the cold away ?

2009-02-02

hit och dit rapporteras det om snökaos. det ligger några ynkliga drivor här o var - men marken är ju långt ifrån täckt med vitt. i alla fall så har den här kylan verkligen negativ effekt på mig. det var fortfarande ljust ute när jag slocknade i sängen efter skolan. det är rätt lustigt hur man känner i kroppen när det är vinter - det är som att den går ner på energisparläge och man liksom blir trött och hängig i ett par månader. i alla fall så fick jag ytterst lite gjort på svenskan idag - trots att skriva är mitt favorit ämne. jag och emma parkerade oss i caféet och tryckte i oss vars ett wienerbröd och vars en kopp rykande coccos- te, allt för att försöka hålla värmen - wienerbrödet hade kanske inte behövts, men jag intalade mig själv att det är måndag och då behövs allt sånt. till svar fick jag av rosie, vår svensklärare - det mycket intelligenta svaret: sånt behövs tisdag, onsdag, torsdag och resten av veckan med - och nog har hon rätt. så där satt vi och pratade om allt annat än skolarbete - eller egentligen inte - vår fika toppades med ämnet "kräk" och där satt vi och utbytte våra värsta kräkerfarenheter med markus, anton och max - det gav sannerligen oss ett par skratt trots att vi nog mest var äcklade. så till alla känsliga läsare, nästa inlägg kommer att handla om en kräkupplevelse, men trots att den innehåller sjukt äckliga detaljer så är det ändå en mycket rolig historia - så jag måste dela med mig !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0