benjamin button's otroliga liv

2009-02-05

det blev hastigt och lustigt en bio med emy igår. mamma ringde och hade råkat få tag på två gratisbiljetter med utgångsdatum - gårdagen. så det stod mellan att plugga vidare på religion/ fortsätta skriva på bildanalyserna eller snabbt slänga på sig lite kläder boka en bio och mysa kvällen lång, svaret är nog ganska självklart. känner man mig rätt, vart det inte benjamin button som fick vänta igår utan istället vår vän jesus krist. med religionsboken i en handen och en kopp grön passion i andra slog jag mig ner på espressohouse och inväntade emy. det blev tyvärr den senare bion för vår del, men igår var det inga problem. benjamin button's otroliga liv är en höjdar rulle. man har ju hört allas kommentarer om den, och mina förväntningar var ju minst sagt höga - men sannolikheten att man skulle bli besviken där efter 2 timmar och 46 minuter var typ en på miljonen. jag hatar filmer där man vet slutet. men upplägget i den här filmen trots att man vet slutet är genialiskt och man tappar inte intresset för en sekund. brad pitt gör nog en av sina bästa roller och man kan inget annat än älska honom. ingenting består - det är bekräftat, och så smått börjar jag inse att man inte borde ta livet för givet. filmen får högsta betyg enligt mig. jag kände vibbarna av the notebook, men kanske har jag fel. i alla fall tyckter jag att både the notebook och benjamin button's otroliga liv visar villkorslös kärlek på bästa sätt...

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0