vet ni vad...?!

2009-12-02

ingen blogg igår, jag hann inte/ orkade inte, men min dag var fylld av joy. jag vaknade hos rasmus och där tillbringades dagen med stort och smått innan jag begav mig på jobbintervju. vet ni vad ? jag fick det.

det är inget drömjobb, men inget mardrömsjobb heller - mer ett sånt där härligt extraknäck som jag kommer att trivs bra med och som jag kommer att ha kul på, men som bara blir tillfälligt. jag är officiellt anställd som läxhjälp. jobbar nu för ett ganska så etablerat företag som heter my academy, som erbjuder pedagoghjälp för barn & ungdomar i alla åldrar.

mitt första uppdrag blir två flickor 8 och 10 år som vill ha hjälp med engelska. jag kommer tills vidare hjälpa dessa flickor varje tisdag. det positiva med det här jobbet är att jag bestämmer själv hur mycket jag vill jobba och med vad... det bästa av allt, är att det passar mig utmärkt. pedagogik är my cup of tea och jag trivs bra i rollen som en eventuell förebild. nu ska jag såklart inte höja mig själv till skyarna - men det bästa som finns är att vinna människors förtroende & se dem växa.

gillar du också bekräftelse ? jag gör det. vem gör inte det liksom ?! det kändes i alla fall så tillfredsställande att jag kunde gå på en intervju & dessutom skriva kontakt på samma gång. även fast det är en tuff marknad för unga människor att hitta jobb, så finns det hopp. jag är glad ! jag tror dessutom att jag har hittat min nisch. pedagog.. hm, skulle det passa mig ? bara jag slipper bli lärare. projektledare kanske ?

förvisso kräver jobbet en del planering och jag måste lära mig att se till flickornas behov och erfarenheter. i nu läget är det lite svårt att tänka på någon strukturerad läxtimme eftersom att jag inte vet vad de kan och gjort innan, men sen ska det i alla fall bli riktigt kul att planera och lägga upp planer för flickornas lärande. yeeey.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0