laga julmat och bygga snögubbe

2009-12-22

imorgon är det lillejul. insane ! jag måste in till stan och flänga en stund på förmiddagen med alla andra stressade människor. jag har inte hunnit det idag. ska jobba i eftermiddag och morgonen & förmiddagen har gått åt till att rulla och steka köttbullar, fixa janssons frestelse och baka bröd. hann i alla fall med att sticka ut en liten stund innan. slängde mig i en snödriva och sen gjorde jag en jätteful snögubbe som snett står och kikar in i vårt vardagsrum. den har en morotsnäsa och stenar till tänder och ögon, precis så som jag gjorde snögubbar när jag var liten. nu vräker snönen ner igen. jag vet inte om jag vågar hoppas på något. det har varit plusgrader idag, därav snögubben. förmodligen håller det vita i sig och det skulle vara underbart. men det skulle lika gärna kunna slå om nu och bli plusgrader och regn både idag coh imorgon så att all snön är borta till julafton. jag tror det inte - men visst skulle det vara riktigt typiskt ?! på någon konstig, äcklig, vänster har jag lyckats vända på måltiderna idag. jag orkade inte äta frukost imorse utan ställde mig och rullade köttbullar direkt. såklart provsmakades det på dem som föll ihop. nu sitter jag istället med frukosten, men har ingen vidare aptit. stekt mat på morgonen är ingen hit. ska kura ihop mig i soffan och titta några avsnitt på himym. sen borde jag duscha innan det är dags att dra till jobbet. later on amigos !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0