jag ska ändra världen, du också !

2009-12-08

nya jobbet gick jättebra. elli och milli är flickorna jag ska läsa läxor med varje tisdag. kul ! kvällen idag blev väl ganska så improvicerad. visste inte riktigt vilken nivå de befann sig på, så vi gjorde lite av varje. till nästa tisdag ska jag dock se till att ha en riktig plan och då ska flickorna drillas !

men efter läxläsning var kvällen inte slut. jag slängde i mig middag och sen kilade jag bort till ankaret för att träffa diverse härliga människor och ännu härligare flyktingpojkar från transitboendet i hököpinge. no kidding ! vellinge-månstorps ungdomsgrupp med kb och mathilda i spetsen hade arrangerat ett möte för ungdomsgruppen och killarna i hököpinge.

med knappa språkinsatser, men likväl tillräckliga fixade vi fika bestående av; mozartkulor, chokladbollar och 5minuters kola. kokkonsterna varvades med rundpingis och målarstudio. det var längesen jag hade så här kul.

världen är full av härliga människor. jag fattar inte varför vi ska vara så snabba med att döma varandra. i oss alla finns kvaliteter som kan lockas fram med en enda sak, ett leende. språk, kultur, etnicitet och utseende, fuck det - vi är alla av samma skrot och korn. jag älskar min nästa så som jag älskar mig själv.

jag ska ändra världen, allt jag behöver är en plan to make it happend. this is the world we live in - i'm not pretending. när ska vellinge kommun förstå att segregation baserar sig på fördomar och rädslor ? idag har jag fått lära mig att flyktingpojkar no matter ålder inte är farligare än ett paket toapapper. missförstå mig inte - detta är inte en intelligensmässig jämförelse, jag menar bara att flyktingpojkar från främmande vidder inte alls är skrämmande - lars ingvar ljungman och hans banditos är dock. att skilja på folk och folk, det är det som är farligt.

så till dig där ute som inte vet vilket ben du ska stå på !!! basera dina beslut på erfarenhet och inte på okunskap. hjälp mig, och alla andra som står med öppna armar inför denna möjlighet att faktiskt göra en skillnad. ta kontakt ! utbyte är vår enda chans att inte döma dessa killar och alla andra invandrare i det här landet till ett livslångt utanförskap. de är människor som vi och värda så mycket mer respekt !

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0