home sweet home

2009-12-14

tomten kom tidigare än vanligt i år. eller nu ljög jag ! det är ju tomtemor marianne, mammas väninna, som varit och hälsat på. hon hade inte plats för 4 höganäs keramik tallriker, så jag fick dem + 5 söta keramikmuggar.

tallrikarna är trekantiga, två gråa och två blå. jag tackade och tog emot. höganäs keramik, sånt som man aldrig kommer att ha råd med när man är student och nyutflugen. muggarna är inga ultimata kaffe/te muggar. dricker jag te, vill jag ha en hel balja och kaffemuggar där är jag lite mer filippa k-muggs typen. dock är de perfekta glöggmuggar så de ska definitivt sparas.

jag älskar porslin. verkligen älskar ! inredning överhuvudtaget är otroligt kul. jag frågade rasmus senast igår vilken stil han har när det gäller hus. jag är både en modern funkis, och en gammaldags nyinredd romantiker. jag älskar både det där rena & raka och det där gamla med karaktär som lyfts genom moderna detaljer. det är verkligen svårt att förklara...

...men jag tänker mig att det här är mitt nymodernistiska jag, med funkis prägel

och det här är mitt gammaldagsa, rustika och romantiska jag.

i alla fall så längtar jag till jag kan få inreda mitt hem. redan kan jag komma på mig med att leta efter perfekta inredningsdetaljer, koppar och toner som ska pryda mitt drömhem. det lär dröja länge innan jag kan få det precis som jag vill ha det. gratis inredning växer inte på träd, inte vad jag vet i alla fall. jag tänker mig i alla fall att mitt hem ska vara välkomnande men personligt. jag vill att folk ska känna sig bekväma, men samtidigt förundras över min personliga prägel. aja, det är långt kvar och jag hinner nog ångra mig många gånger om !

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0