du vet att du bor på landet...

2009-12-08

...när den enda levande varlse du möter på väg hem från bussen klockan halv 2 är en höna !

ja, det stämmer. sinnes. när jag traskade hemåt i lugn takt stod den bara där, på andra sidan trottoaren. inget vidare rumsren eller trevlig för den delen, för när jag lockade på den, var det enda tecken jag fick från den en bajs ! schysst liksom.

nu har jag sms'at runt och eventuellt vet jag vems hönan är. jag vet dock inte hur jag ska komma i kontakt med dem. ska man ringa polisen ? jag menar stackars höna !

jag önskade att annat folk tänkte som jag när vår fnattis försvann. det var i och för sig en del som ringde med tips, men som inte ledde fram till något. men jag tycker fan att det är vanligt folkvett att man gör en insats om ett djur har sprungit bort.

hade jag haft möjlighet att fånga hönan hade jag gjort det. just nu känns det i alla fall inte som en hitt att ta hit hönan när kattis ligger inne och gosar. vilket jävla liv det hade blivit.

så nu efterlyser jag ägaren till hönan som irrar runt i vårt område - den måste ju tillhöra någon !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0