joy to the world

2009-12-07

det har varit en lång dag idag. jag är helt färdig. just nu är det projektarbete som gäller i skolan. jag & rebecca har varit riktigt flitiga med att dels bestämma ämne, frågeställningar och syfte - men vi har också så smått börjat skriva på projektplanen. imorgon blir den klar och sen ska vi sätta fart med att filma & skriva nästa vecka. vi satsar järnet nu i två veckor, för att få lite jullov. jag har inte någon jätteångest inför projektet - det känns som att jag har rätt bra koll, eftersom att hela förra våren bestod utav projektarbete.

ikväll ska jag mysa ner mig i sängen, se något avsnitt satc & prata länge länge med rasmus. båda har mycket att göra i skolan och det suger att man inte hinner med lite vardagslyx. julen närmar sig allt mer, men fortfarande ligger stämningen på en hanterbar nivå. jag vill inte riktigt än slänga mig över julpynt och annat julstök. jag sparar mig så mycket det går.

vet ni ?! jag har blivit så mossig att jag har börjat sticka ! förra julen stickade jag sockar, eller började rättare sagt, som mamma fick avsluta. i år satsar jag på en halsduk. vanlig stickning rakt igenom, inget avancerat, but still. det är kanske tantigt, men sjukt avslappnande. det behövs i köriga skoltider.

snart kallar mamma och pappa, och då ska vi äta tonfiskomelett. jag såg på hur denna skapelse förbereddes - mums. det ska bli spännande och gott.

jag vet inte vad det är, men jag är så sjukt förväntansfull. varje dag är inte bara en gåva, utan det känns så i hela kroppen. jag har min plan utstuderad. just nu har jag full koll på vad jag vill göra. tyvärr vill jag suga på den karamellen lite för mig själv - men jag kan avslöja att det kommer innebära stor saknad. just som man börjat lära känna lite nya människor, kastar jag mig ut i nya äventyr.

det här blev ganska förvirrande känner jag. lite allmän uppdatering om allt & ingenting - men sån är jag ibland. jag slår inte alltid huvudet på spiken, men jag är så full av mycket tankar, idéer och saker att delge. håll tillgodo !

nu är det dags att hålla kväll.
tack och hej, leverpastej !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0