om eventuella studier och flytt..

2009-04-13

har ikväll roat mig med att kompletera min universitetsansökan, och det har egentligen inte skett några jättestora förändirngar mer än att jag lagt till några 30 poängskurser i media & kommunikation som finns i malmö & lund. om sthlmsdrömmen inte slår in måste jag ha en plan B.

kvällen har också innehållit lägenhetsletande. jag börjar inse hur svårt det är med lägenheter, eller egentligen så finns det lägenheter - men alla har inflyttningsdatum innan den här terminen är slut. jag som är en fattig gymnasiestudent utan jobb vet inte om jag kan sådär hipp som happ langa fram 2-3 hyror, för att sen inte ens vara säker på att jag kommer in till hösten. jag hoppas att det lossnar i sommar & att fler lägenheter dyker upp inför terminen, när intagningarna till uniersiteten är klara - för just nu ser det verkligen mörkt ut på flytta-hemifrån-fronten. en glädjande nyhet är i alla fall att en utav föreningarna som hyr ut studentlyor just nu håller på att bygga nya studenlägenheter, och i maj blir det möjligt att ställa sig i kö för en sådan - jag ska ligga på som en igel, det lovar jag !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0