jag sa, full av skit !

2009-04-20

jag blir så matt. bloggvärlden är verkligen full av skit, men samtidigt en oerhört värdefull insperationskälla. ofta är det kul läsning - men ibland hittar man sånt som är riktigt smörjigt och drygt, dessutom blir man bara trött på hopplösa fjortistjejer som gör tappra försök till att likna blogguniversums veteraner. "dagens outfitt", "senaste..bla bla bla" osv. 

att människor nowadays kan göra karriär bara genom att sitt bakom en låda med tangenter är verkligen otroligt. vad är det egentligen som gör att dessa överdrivet personliga och opersonliga personer blir så förbannat intressanta ? men vem är jag att se ner på människor som har fler besökare än jag ? jag är nöjd med mitt liv som det är, jag trivs bättre med att dela med mig i måttliga mängder och jag tror inte att jag är den som viker ut mig till max här - det är kanske det som gör att besökstatistiken håller sig låg. men hur som haver så är det härligt att kunna dela med sig, men ännu häligare att inte vara totalt utblottad för allmänheten. det är rätt kul hur vi vanliga dödliga, icke offentliga tackvare facebook, bloggar och twitter blir mer och mer offentliga. undrar om man ångrar sig när man är trettio ? då är det kanske inte lika kul med posebilder i spegeln och detaljbeskrivningar av varenda utekväll..

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0