en riktig gammal räv

2008-11-23

igår var det härligt 50 års kalas a la dubbelt. inte visste jag att en kväll med så väl unga som gamla kunde bli så lyckad. det bjöds på trerätters, men sen som jag alltid är kom jag precis till huvudrättens slut och fick flörta med kyparna för att få lite käk på tallriken. härligt liveband höll igång alla något runda om fötterna - och det kändes ovant att hojta twist and shout för full hals. men det blev en extraordinär kväll och faktiskt, jag skulle vilja hylla en riktig gammal räv; vår allas GT - gin och tonic. en stenåldersdrink men som fortfarande håller måttet. istället för söt sliskiga drinkar i rosa kullörer, bryt då den klisterliknande trenden med en fräsch sprudlande drink som du alltid kan lita på !

underskatta aldrig GT:n - den är här för att stanna!
gin o tonic, gt's ingredienser
4-6 cl gin
TONIC


serveras i ett stort highballglas med is, och en citron/lime skiva och givetvis med en drinkpinne !


m.

GT

Kommentarer
Postat av: Maja

heter även på andra ställen jinnåtånnick, Gee-N'N-T'N-ix eller jynnan tonnyx!

2008-11-23 @ 21:14:57
URL: http://majakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0