julafton, så som den ska vara

2008-12-24

nu sitter jag här, mätt och belåten. dagen har varit som den brukar; julbön i kyrkan, mat till höger o vänster, kalle, julklappsutdelning sen bara mys med familjen. nu när jag upplevt min 18:e jul så känns det i kroppen vad som är jul och inte jul, och även om jag inte vill erkänna det så den feta, äckliga - tjatiga maten som ska tryckas ner i magen hör ändå julen till. det har varit en lyckad afton och jag ska avsluta den med familjen o lägga mig tidigt för kl 5 imorgonbitti är det julotta i v. klagstorps kyrka där morfar ska spela. 

även om jag skulle vilja så kommer det nog inte bli så - men jag skulle vilja uppdatera julbordet med något nyttigare och godare - men innerst inne måste jag hålla med om att allt det där feta & salta ändå är traditionsenligt och det vet ju alla att traditioner går inte att bryta. 

har dessutom tänkt extra mycket på framtiden idag. studenten till våren, vem säger att jag är hemma till nästa jul ? kanske permis från försvaret eller skollov från studier utomlands... det återstår att se - jag kan inte låta bli att längta.

god jul vänner ännu en gång.

m.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0