jesus christ fucking jäkla superstar

2008-12-28

i veckor har jag gått och längtat - längtat och verkligen sugit på karamellen att jag snart ska få titta på snygge-ola salo i huvudrollen till jesus christ superstar. en hårig, avklädd ola "sjöng" sig igenom löjligt översatta låtar och den enda tröst jag hade ikväll var att patrik martinsson i rollen som judas blottade sin väl väl vältränade mage i pincip hela tiden och dessutom var det hans röst o ingen annans som nådde publikens hjärtan som amorspilar - en fröjd för såväl örat som ögat !

ledsen alla the ark, och ola salo lovers. ola är ståtlig på scen, men sjunga musikaler ska han inte göra. malmö operans uppsättning av andrew loyd webbers brakmusikal hade sina stunder - men det mesta vart ganska menlöst. kass översättning, upprepningar - skumma scenkläder och dans som knappast kan kallas dans, utan som i de flesta fall innebar ett jäkla ålande på golvet. jag är besviken, och det är mycket !

m.

Kommentarer
Postat av: maja

yeah, man hade icke bangat judas

2008-12-28 @ 22:57:26
URL: http://majakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0