en stilla afton

2008-12-27

egentligen skulle nog kvällen ha inneburit en del festligheter - men den sista tiden har spenderat far away from home , så tyckte att ikväll fick jag nog vara hemma. dessutom är det ingen höjdare att dra på fest o vara mätt så det står en upp i halsen. så kvällen lär jag spendera tillsammans med huvudvärk jäsandes i sängen med någon rulle som jag säkert redan sett tusen gånger. men jag ska verkligen inte klaga - jag är tacksam för att jag varje jul kan äta så jag mår illa, titta på värdelösa filmer, vara ledig och vila ut. det är förmodligen fel av mig att säga detta men jag tänker inte avstå från ridedomens finesser, inget fattigt barn kommer någonsin att bli lyckligare för att jag avstår- men jag kommer givetvis dra mitt strå till stacken och bidra för att hjälpa någon annan utsatt människa ändå. det tycker jag är en sund inställning till välgörenhet.

så när julmaten lagt sig ut o gör någon annan en tjänst, du också !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0